Här var e torrt!

Fredag den 13:e kl 13:00 bytte vi namn till Maersk Carla. Bådar gott? Kanske. Reparationerna har varit igång en vecka nu och en del förändringar är tydliga. Helst det ljusblåa skrovet och det nya skorstensmärket, en 7 uddig stjärna som representerar Maersk motto: arbete 7 dagar i veckan från kl 7-7. Är det så vi ska jobba i fortsättningen? Nere i torr-dockan är det torrt. Rätt intressant att stå där nere under fartyget som bara är uppallat på bockar. Hon är stor!

Jag har hunnit kila iland ganska många kvällar så det går ingen nöd på mig. Och snart får jag mönstra av. Den 18/8 närmare bestämt. Då har jag gjort 3 månader som styrman. Känner jag mig säker på att det är detta jag vill syssla med? Ne, inte ett dugg. Men jag ger alltid en andra chans till allt. Så vill dom ha mig tillbaka en törn till så tackar jag inte nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0