Grease lightning

Som manga andra tjejer har aven jag en val utvecklad svaghet for historier som berattas genom sang och dans. Dirty Dancing tillhor favoriterna. En annan hojdare ar Grease. Det far mina tankar att vandra in pa smorjfett och blixtrar. I skrivandets stund sitter jag uppe i morkret pa bryggan. Da och da blixtrar det till och himmlen lyser upp. Tropical thunder. Det smattrande regnet glittrar till likt snoflingor en kall vinterdag. Nasta sekund ar allt svart igen. Det skulle va gott med lite smorjfett. Tanker: Ar det verkligen bara jag som uppskattar lite farskt smorjfett nu och da? Ja, hm, det ar nog kopplat till mitt kopiosa lappsylberoende. Har jag namnt att mitt nueva tog slut for lange sedan och att jag nu matse noja mig med Labello har ute? Det ar tufft. For er som inte ar insatta i amnet sa kan jag ge er en jamforelse; Rom och cola vs. cola. Det ar nagot som saknas i den ena nar den snuddar lapparna..

I borjan var det nastan tomt i gymmet jamt, nar inte jag eller repen var dar, nu ar det full aktivitet. Riktigt skoj att det finns sa manga halso- och traningsintresserade ombord. Det ger ringar pa vattnet. I en studie av nagra Europeiska forskare presenteras att man verkligen blir som man umgas. Ar dina vanner lycklga sa ar troligen du aven det. Detsamma galler overvikt, rokning och prestationer. Jag ska gora mitt basta for att forsoka guppa lite ringar till er dar hemma. Gupp, gupp.
Forra manaden avverkade jag totalt 23 mil pa lopbandet. Jag utmanar er att under en manads tid forsoka sla det. Antar du utmaningen?


Kommentarer
Postat av: Carina

Stakars dig som inte har något nueva! Jag förstår att du lider, smörjfett måste torka ut läpparna helt.

2010-07-08 @ 17:13:01
URL: http://thesevenseas
Postat av: Anna

23 mil? Har du blivit värsta superlöperskan? Ojoj, jag blir mycket imponerad!

2010-07-09 @ 07:31:17
Postat av: Anna igen

.. och lite avundsjuk:)

2010-07-09 @ 07:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0