Gibraltar

Aj aj Kapten!

Ja, då var man åter tillbaka på den östra sidan av havet. Lite gråare, lite kallare, men bra mycke närmare hem. De senaste dagarna har varit fullspäckade med arbete för oss stackars sjömän på Bro Promotion. Vi ska nämligen ha CDI-inspektion när vi kommer fram till Frankrike. Då kommer det ombord en snubbe från kembolagen och ska se att allt är up to date. Lastägaren vill försäkra sig om att deras vara är i säkra händer innan dom låter oss frakta den. Jag tror att vi kommer klara oss utan anmärkningar, eller vad tänkte jag med? En inspektör som lämnar ett fartyg har inte gjort sitt jobb om han inte hittat något att anmärka på. Punkt. 

En dag i Mix liv (alla dagar ser i princip likadan ut)

06:30 Vaknar. Går 5 km på bandet.
08:00 Jobb. Vakt på bryggan.
12:00 Lunch
13:00 Jobb. Däck/maskin. (När det inte är mycket jobb så blir det solning istället. hihi)
17:00 Middag
18:00 Träning. 5 km + gym.
20:00 Jobb. Vakt på bryggan.
24:00 Zzz.

I går morse på vakten körde jag genom Gibraltar utan större tabbar faktiskt. Pjuu. Känns bra att veta att man klarar av att hantera sistuationer med mycket busiga båtar på radarn.

Syster Erika tar studenten idag. Grattis!

Kommentarer
Postat av: Papp

Följde dej på AIS ett tag när du gick igenom Gibraltar. Såg bl.a. en snygg omkörning av ett fartyg som gjorde 11 knop och du var uppe på lite drygt 15. Vad tyckte chiefen om det, eller hade du medström?:)



Eckis gäng hade schysst drag på flaket i Ånge i går. Hon stannade i Torpis för ännu en fest på kvällen.

2010-06-12 @ 09:25:29
Postat av: Michaela

Haha, jag körde lite väl nära den båten. Yaar! Ville ju kolla om det fanns några hetingar ombord där. Vi hade medströms så det gick utav bara den. Egentligen är det max fart 13 knop så här i valtider (blötdjuret inte politik) men vi gasade på ändå.



Jag ringde Eckis vid 17, då hade ni redan åkt. Hon verkade ha haft kul i flaket. :)

2010-06-12 @ 12:42:51
Postat av: Anonym

tack syrran! flaket var de roligaste jag haft ever!!

2010-06-12 @ 19:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0