Mid-Summer Fiesta

Oj, den gångna helgen har haft mycket kuligt att erbjuda. Vet inte vart jag ska börja? Jo, har ni hört den om mannen som fick stånd och sparkade ihjäl en kvinna på stan? Det hade inte jag heller- innan fredagens midsommarfirande. En historia som jag inte kopplade för fem öre och därav blev en äkta blondin (för första gången i mitt liv? Det förteller inte historien och det ska vi även låta förbli osagt här). Dagen M: Till lunch bjöds det på sill och senare på kvällen annordnades det ett BBQ party i sann svensk midsommaranda. Stång, pinata och lekar! Vi hade så trevligt man kan förvänta sig att ett gäng sjömän kan ha, utan nubbe på bordet, 1000 mil hemifrån. Alkoholfritt öl är som kärlek utan kyssar - trevligt men frustrerande lamt och onödigt. Men måste erkänna att det var rätt skönt att slippa fylleångesten dagen efter. Lite skumt var dock att flera ombord kände av lite bakissymptom. Kan den alkoholfria ölen verkat som plasebo och därav skapat den effekten? Hm, tål att undersökas visare. Ingen blev vingligare än vanligt under kvällen iaf.

I lördags blev det biokväll med den svenska rullen Repmånad. Efter besättningsbytet har vi lyckats värva 4 ytterligare medlemmar till filmklubben. Roligt! Jag gillar när det är socialt ombord. Hemma kan jag uppskatta ensamhet men här ute vill jag gärna umgås med folk på fritiden.
Vilodagen blev en riktigt recreationsdag. Efter yogan tog vi ett dopp i poolen och sög sedan hungrigt i oss D-vitamin från den stekande solen. Vädret på sistonde har varit lite si och så men i helgen hade vädergudarna lyssnat på hela svenska folket. Om inte hade väl majoriteten av befolkningen "gått in i väggen" till hösten? Jag hoppas verkligen att sommaren blir bra. Vanliga svenskar lever för sin 4veckors-sommarsemester och då vill dom ha sol. Punkt.

I morgon anländer vi NYC och jag hoppas på shopping. Min budget är betydligt fylligare denna gång så nu finns rum för mycket smaskigt. Jag blir nästan svimfärdig. Oj, Oj må jag få gå i land.







Kommentarer
Postat av: Thess

Håller tummarna! :P Haha, "vingligare än vanligt"...

Puss å kram!

2010-06-28 @ 22:57:40
Postat av: Stina

haha vad söt du är! låter som om ni hade det väldigt trevligt även utan alkoholen=) vilken tur!



hoppas att du får gå iland nudå, jag vet hur du kan bli när abstinensen sätter till...! hoppas att du hittar något nice!



puss och love

2010-06-28 @ 23:32:49
Postat av: Papp

Tur för dej att det inte är en vit båt när det gäller shopaholics. Hoppas du kommer iland.

Kram

2010-06-29 @ 10:02:13
Postat av: Anna

Låter som en mysig midsommar! Vi var på Bergön, var ett himla gäng (mest Viktors kompisar), men det blev lugnt för småbarnsmorsan, hon blir inte människa på flera dagar annars:)



Ha så skoj i NY, jag är inte alls avis:P



Kram

2010-06-30 @ 21:36:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0