ViryaYoga

Hemma i Örnsköldsvik har jag haft turen att få utöva riktigt grym Yoga. Det fick mig att må snäppet bättre när allt kändes hopplöst. Nu är det dags att sprida mina erfarenheter vidare och dela med mig det till min kära kollegor här på båten. På söndag drar det igång. Då får vi se hur många av gubbarna som törs vidga sina vyer.

Enligt en undersökning som gjorts är sjömän den kategori av folk som röker mest och äter onyttigast bland alla yreksgrupper. MEN hör och häpna är det ändå den lyckligaste. Detta till trots har Maersk (rederiet jag jobbar för) startar en kamanj om hälsa på fartygen. Alla båtar ska komma upp med några förslag och handlingsplaner till att skapa en hälsosammare tillvaro ombord. Mitt strå till stacken är yogan. Jag har skrivit en liten rapport om inre hälsa och gjort upp en handlingsplan som ska skickas till kontoret. Jag tror att skepparn är glad att någon från båten skriver något iaf. sen vet jag inte om det kommer bli någon stor förändring. Kan jag bara öppna någons sinne lite grand blir jag jätteglad. Då känns det värt.

Om en vecka är vi framme i Sete. Det ligger på den franska medelhavskusten inte långt från den plats jag mönstarde på 8 veckor (!) sedan.

Rogivande Yoga med hela Atlanten under rumpan


Kommentarer
Postat av: Carina

Hej!

Det ser hur rofyllt ut som hellst! Du måste vara en stor tillgång för skepparn! Mamp

2010-06-05 @ 11:56:11
URL: http://thesevenseas
Postat av: Thess

Grym bild, grym tjej!!

Vi får gå på en sån där yogaweekend när du kommer hem ;)

Love

2010-06-05 @ 12:11:51
Postat av: Michaela

Tess, vi ska hitta på allt möjligt roligt när jag kommer hem. :)Har ingen mottagning på mob så kan icke läsa nå mess. Men skicka ändå för om en vecka har jag kontakt!



Love

2010-06-05 @ 14:39:14
Postat av: Anna

Åh, tänk att få träna yoga med den utsikten! Lite annat mot att se sig egen spegelbild, inte alltid så spännande, haha!

2010-06-06 @ 21:10:37
Postat av: Papp

Hur gick det med yogan? Var det nån uppslutning från gubbarna? Sjöfolk brukar ju ha ett öppet sinne men kanske gränsen går vid yoga nonstans.

Hadé

2010-06-07 @ 10:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0