BODY

Svett. Tårar. Smärta. Muskler. Nu jädrans ska jag komma i form en gång för alla. Sluta hålla på vara en jo-jo. Jag ska leva fitness-sunt, se långsiktigt och bli skitsnygg.

Om ni undrar vad som har flugit i mig så är det repen (reparatören) ombord som inspirerat mig till detta. Han är äldre än min far men tränar hårdast ombord, minst 2 timmar/dag. Han droppade av några BODY magasin utanför min hytt och i dom finns det biffar alltså. Ni behöver inte bli rädda -jag ska inte bli någon ny Starke Adolfina, och jag lovar raka av mig skägget om jag får något, vill bara bli lite hårdare i skinnet så att säga.

 

Min träningssplit ombord:

Dag 1 Bröst, triceps

Dag 2 Rygg, biceps

Dag 3 Axlar, ben

 

Så rullar det på. Sedan springer jag 3 km i högt tempo varje dag på bandet. Pallar inte att springa längre inomhus men jag ska ändå inte deltaga i något långlopp i år så det får räcka. Lägger troligtvis till en morgonpromenad på 60 min framöver.

 


-Kom igen!

 

När det kommer till matintaget börjar det ordna upp sig för mig. Jag lever inte på lösgodis längre. Jag har faktiskt inte ätit en enda kaka/godis/brödbit sedan jag kom hit för över 6 veckor(!) sedan. Mitt horribla sockerberoende börjar stegvis försvinna. Nu gäller det att inte falla tillbaka vid framtida deppiga tider. Kan bli svårt.

 

Något ni måste testa som mellanmålsdrink eller efter ett träningspass är Sunshine Splach (333 kcal). Mixa ihop ingredienserna nedan och njut!

 

250 g lättkesella

1 liten apelsin

100 g färsk ananas

4-6 isbitar

1 msk solrosfrön som topping

 

 


Kommentarer
Postat av: Papp

Går du 8-12 så skippa morgonpromenaden, ta den efter lunch istället. Viktigt att vila sej i form, det är jag bra på;)



/////

(o o)

|-----oOO--(_)--OOo------|



"Don't take yourself so seriously.Life and the sea will take care of that if given a chance."

2010-05-25 @ 02:27:39
Postat av: Thess

låter toppen micks. det kanske inte är gungigt att springa på ett löpband ute på havet? första tanken.. haha.. morgonpromenad låter toppen tänker du ombord eller iland? vars är du just nu??

här hemma är vädret lite sämre men det sägs bli bättre till veckan, yey! :D

saknar din galenskap. love.

och du det blir ej mera deppiga tider ;)

2010-05-25 @ 18:14:52
Postat av: Thess

låter toppen micks. det kanske inte är gungigt att springa på ett löpband ute på havet? första tanken.. haha.. morgonpromenad låter toppen tänker du ombord eller iland? vars är du just nu??

här hemma är vädret lite sämre men det sägs bli bättre till veckan, yey! :D

saknar din galenskap. love.

och du det blir ej mera deppiga tider. ;)

2010-05-25 @ 18:15:51
Postat av: Anix

Skönt å höra att du inte lever på lösgodis längre, var ju kanske inte så hållbart i längden...:P Man blir så inspirerad av din energi! Tänkte själv ta mig i kragen när jag kommer ombord men än så länge följer jag din pappas råd - vila sig i form, eller snarare shoppa sig i form, hehe!

2010-05-26 @ 19:55:14
Postat av: Michaela Ölund

Vad jag tycker om dig Tess! :) När det gungar är det svårt att springa. Men vi har haft tur med vädret so far. Morgonpromis 50 min på bandet är tillagt i schemat. Hoppas ni får bra väder!



Sova är överskattat Pappa. Det har jag alltid tyckt. men kloka ord.

Här ute är det ingen som kommenterar att man ser trött ut. Det gillar jag. :) Sköt om er!

2010-05-27 @ 18:24:39
Postat av: Strömma

Hur har du det fröken? Verkar bra :)

Sköt om dig!

2010-06-01 @ 12:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0